Južná Afrika pridáva do reklamného zákona štandardy týkajúce sa kryptomien

Južná Afrika pridáva do reklamného zákona štandardy týkajúce sa kryptomien

Ktorý Miner kúpiť? Ako ho napojiť? Čo dokúpiť? Kde dostávam Zisky?

8x Prečo do Ťažby ANI CENT +8x Prečo sa to Oplatí

notee
Cena BTC v októbri 2025?

Produkty a služby v oblasti kryptomien sú zahrnuté v novom ustanovení kódexu reklamnej praxe v Juhoafrickej republike, ktorý zaviedla Rada pre reguláciu reklamy.

Juhoafrická rada pre reguláciu reklamy (ARB) zahrnula do kódexu nové ustanovenie pre odvetvie kryptomien, ktorého cieľom je chrániť spotrebiteľov pred neetickou reklamou.

Spoločnosti a jednotlivci v Juhoafrickej republike musia dodržiavať určité reklamné normy týkajúce sa poskytovania produktov a služieb v oblasti kryptomien v novej doložke, ktorá bola zavedená do oddielu III reklamného kódexu krajiny.

V prvom ustanovení sa vyžaduje, aby sa v reklamách vrátane ponúk kryptomien “výslovne a jasne” uvádzalo, že investície môžu viesť k strate kapitálu, “keďže hodnota je premenlivá a môže sa zvýšiť aj znížiť”. Okrem toho reklamy nesmú byť v rozpore s upozorneniami na možné investičné straty.

Reklama na konkrétne služby a produkty musí byť vysvetlená “ľahko zrozumiteľným” spôsobom pre cieľové publikum. Reklamy musia tiež poskytovať vyvážené informácie o výnosoch, vlastnostiach, výhodách a rizikách spojených s príslušným produktom alebo službou.

Miera výnosov, prognózy alebo predpovede musia byť tiež primerane zdôvodnené vrátane spôsobu ich výpočtu a podmienok, ktoré sa vzťahujú na uvádzané výnosy. Akékoľvek informácie týkajúce sa minulej výkonnosti sa nemôžu použiť na sľubovanie budúcej výkonnosti alebo výnosov a nemali by sa prezentovať spôsobom, ktorý vytvára “priaznivý dojem o propagovanom produkte alebo službe”.

Reklamy poskytovateľov služieb v oblasti kryptomien, ktorí nie sú registrovanými poskytovateľmi úverov, by nemali nabádať na nákup kryptomien pomocou úveru. To však nevylučuje reklamu na súvisiace platobné metódy poskytované poskytovateľmi služieb.

Od influencerov v sociálnych médiách a ambasádorov značky sa tiež bude očakávať, že budú dodržiavať určité reklamné štandardy. Patrí k nim povinnosť zdieľať faktické informácie a zároveň zákaz ponúkať rady týkajúce sa obchodovania alebo investovania do kryptoaktív a zákaz sľubovania výhod alebo výnosov.

Na čele projektu s ARB stála kryptomenová burza Luno, významný poskytovateľ služieb v Južnej Afrike. GM spoločnosti Luno pre Afriku Marius Reitz pre Cointelegraph uviedol, že burza oslovila regulačný orgán, aby spolu s hlavnými hráčmi v miestnom kryptografickom priemysle vypracoval nové pravidlá.

Reitz uviedol, že odvetvie sa snaží o samoregulačný prístup a že spotrebitelia by si mali byť vedomí rizík spojených s investovaním do kryptomien. V krajine sa na nič netušiacich investoroch priživujú podvody a podvodníci, čo si vyžaduje snahu o “vyčistenie odvetvia” tým, že sa podvodníkom sťaží ich činnosť:

“Mediálne platformy pochopiteľne hľadajú inzerentov, ale obávali sme sa, že nevykonávajú dostatočnú hĺbkovú kontrolu toho, či sú inzerenti nadštandardní.”

Vo vyhlásení, ktoré Cointelegraph poskytla generálna riaditeľka ARB Gail Schimmelová, sa zdôrazňuje jej presvedčenie, že projekt povedie k lepšej ochrane “zraniteľných spotrebiteľov” v Južnej Afrike:

“Toto je nádherný príklad odvetvia, ktoré vidí škody, ktoré by mohli byť spôsobené v jeho mene, a podniká kroky na samoreguláciu problémov bez toho, aby ho k tomu nútila vláda.”

Investori do kryptomien na celom svete sa v posledných rokoch stali obeťami niekoľkých veľkých podvodov. V Juhoafrickej republike sa v rokoch 2020 a 2021 dostala na titulky novín spoločnosť Mirror Trading International, ktorej generálny riaditeľ Johan Steynberg utiekol z krajiny s výhradnou kontrolou nad peňaženkami obsahujúcimi približne 23 000 Bitcoinov 

BTC patriacich tisícom investorov.

Africrypt bol ďalšou juhoafrickou investičnou schémou, ktorá sa v roku 2021 obrátila proti investorom, pričom bratia Raees a Ameer Cajeeovci tvrdili, že hackerský incident viedol k strate kryptomien v hodnote približne 200 miliónov USD, ktoré fond spravoval.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://cointelegraph.com/